Concept Ruyghveen geïntroduceerd

geschreven door Renee Janssen op 09 mei 2016

Het begon allemaal in het achterland van de Limburgse Peel. Onder het genot van een biertje raken een varkenshouder en een slager aan de praat. De heren blijken met hetzelfde probleem te zitten; de boer krijgt geen terugkoppeling over de smaak van het vlees van zijn varkens. De slager is niet tevreden over de kwaliteit van het vlees dat hem wordt aangeleverd. Samen besluiten ze; “Hier kunnen we wat mee”. Slager Funs Rutten neemt het initiatief en zoekt de samenwerking met agrarisch marketingbureau Drops op. Eigenaar John Korsten brengt vanuit zijn netwerk vier varkenshouders, slager Funs en slachter Dennis bij elkaar. 

Een unieke samenwerking ontstaat en niet veel later is Stichting Peellandvarken een feit. Het doel van de stichting is om continu vlees van dezelfde, goede kwaliteit te leveren aan de consument. Dit wordt waargemaakt door een dichte keten. Van big tot braadworst; varkenshouders, slachter en slager zijn bekend. Hierdoor is alles controleerbaar en duidelijk. 

Samen zetten de vier varkenshouders, slachter en slager het concept 'Ruyghveen, vlees met peelkarakter' op poten'. Geproduceerd van varkens die geboren, opgegroeid en geslacht zijn in de Peel. 

Vanaf vrijdag 6 mei jl. is het assortiment van Ruyghveen verkrijgbaar in de vernieuwde winkel van Slagerij Rutten in Panningen. Ook is sindsdien de website live. 

Wij zijn trots dat we met Drops een bijdrage hebben mogen leveren aan de totstandkoming van dit concept!