MARKETING

Strategische marketing. Het klinkt wollig en ingewikkeld, maar het is in feite niets anders dan ervoor zorgen dat uw onderneming of organisatie optimaal inspeelt op ontwikkelingen en veranderingen in de markt en op wensen en behoeften van de klant. Dit vereist een helder gedachtegoed en een doordachte strategie. Het resultaat? Optimaal presteren bij die klanten, die het beste aansluiten bij uw producten, diensten én mentaliteit.

ONZE MARKETING EXPERTISES:

Een heldere positionering zorgt ervoor dat uw organisatie zich bewust is van de eigen positie in de markt. Dit vergemakkelijkt het maken van strategische keuzes. En dat geeft rust en structuur. Wij gaan met u in gesprek om het gedachtegoed van uw bedrijf of organisatie én de ontwikkelingen in de markt boven tafel te krijgen. Onder het gedachtegoed verstaan wij de ‘drive’ van uw organisatie. Ofwel; waarom doet u wat u doet? Door inspirerende en prikkelende vragen te stellen en de hieruit verkregen informatie aan te vullen met deskresearch verkrijgen wij een belangrijk beeld van uw organisatie en de markt waarin uw organisatie actief is.

Een goede en succesvolle marktbenadering vraagt een gedegen aanpak. In een marketingcommunicatieplan kijken we naast een heldere positionering en een strategisch plan van aanpak ook naar concrete acties en middelen op gebied van communicatie. Hierbij staan de doelgroepen centraal; we bekijken onder meer wie we willen bereiken, wat we willen vertellen en hoe we de doelgroep kunnen bereiken.

Wilt u een nieuw product of dienst op de markt brengen? Dan is conceptontwikkeling vaak gewenst. Het is bijvoorbeeld belangrijk om te weten voor welke doelgroep uw nieuw product of dienst interessant is, wat de behoeften zijn van deze doelgroep en hoe deze bereikt kan worden. Daarom kijkt Drops met u naar de kenmerken van het product of dienst, de ontwikkelingen in de markt en de behoeften van potentiële klanten. Deze gegevens combineren we en werken we uit in een marktgericht concept en een structureel en marktgericht plan van aanpak.

Een onafhankelijk klankbord, een luisterend oor, iemand om te sparren… Eigenlijk heeft elke directeur of manager zo’n persoon nodig. Om dilemma’s te bespreken, om de bedrijfskoers te vernieuwen, om een antwoord te krijgen op professionele vraagstukken of simpelweg om een spiegel voor te houden. John kan die integere persoon voor je zijn!

Steeds vaker kloppen eindverantwoordelijken van MKB-bedrijven bij Drops aan voor een inhoudelijke sessie. Met zijn kennis van de food- en agrosector, zijn ervaring als strategisch partner, zijn open manier van communiceren en zijn nuchtere kijk op de markt, is John namelijk de persoon die valkuilen durft te benoemen en kansen voor de toekomst ziet. Soms is dat confronterend, maar veel vaker nog een echte eyeopener. Maak een uurtje in je drukbezette agenda vrij en treed naar buiten met hernieuwde energie, inspirerende ideeën en het vizier gericht op de toekomst. John komt graag bij je op bezoek, maar je bent ook van harte welkom in de vertrouwde omgeving van Drops, de koffie staat klaar!

Wil jij je idee peilen bij een ervaren agromarketeer, brainstormen over je positionering met een professional of strategisch advies over een nieuw foodconcept Plan dan een kakelsessie bij Drops! We ontvangen jullie graag in ons ‘kippenkot’, een inspirerende ruimte waar onder het genot van een goede kop koffie het ‘kakelen’ kan beginnen. In een informele brainstormsessie ontstaan verrassende ideeën, reële plannen en nieuwe concepten. Drops vervult tijdens de kakelsessie de rol van ‘haan’: als strategisch adviseur, kennisbaak en meedenker inspireren we met gezond boerenverstand. Want kakelen kan iedereen, maar ergens een ei over leggen blijft een kunst. Drops helpt u hier graag bij!

Bij het ontwikkelen van een nieuw concept of een strategisch plan is het belangrijk om te weten welke wensen en behoeften uw (potentiële) doelgroep heeft. En hoe deze groep denkt over uw organisatie en producten of diensten. Drops is uw partner voor een kwalitatief haalbaarheidsonderzoek. Dit wordt vanzelfsprekend uitgewerkt in een heldere rapportage, met glasheldere conclusies en aanbevelingen.

Marketing

ONZE MARKETING OPDRACHTEN

MAAK KENNIS MET ONZE ANDERE EXPERTISES